כיצד להתמודד עם התקפי חרדה בלתי פוסקים? ‏

107 views 12:28 pm 0 Comments ספטמבר 22, 2022

למרות העובדה שהתקפי חרדה חוזרים ונשנים אינם מסכנים חיים, הם מצדיקים טיפול רפואי. חרדה שאינה מטופלת עלולה להוביל לבעיות אחרות כגון שימוש בסמים או אלכוהול. התקפות אלו יכולות להשפיע לרעה על מצב הרוח, התפוקה ומערכות היחסים. אנשים שיש להם הפרעות חרדה הם גם יותר סביר לעסוק בהתנהגות פגיעה עצמית. למרבה המזל, טיפולים בהפרעה זו זמינים ויעילים בירידה בתדירות ובחומרת ההתקפות. להלן כמה מן הטיפולים הנפוצים ביותר להתקפי חרדה חוזרים ונשנים. ‏

זיהוי התקפי חרדה חוזרים ונשנים הוא הצעד הראשון במציאת הקלה. אם התסמינים נמשכים יותר משלושה ימים, בקש טיפול רפואי. פסיכותרפיה היא אפשרות נוספת. מספר מאמנים מאומנים לזהות את הסימפטומים ויכולים להציע טיפול. למרות שחולים רבים מאמינים בטעות שהתסמינים מסכני חיים, חרדה אינה מחלה שתהרוג אותך. זה מצב כרוני שמתבטא כפחות פרודוקטיביות, פחד מכישלון, או צורך מוגזם בתשומת לב.

בעוד שהחרדה מגבירה את מערכת החיסון של גופך בטווח הקצר, התקפות חוזרות מרוקנות את המערכת החיסונית שלך. התקפי חרדה חוזרים ונשנים עלולים להוביל לתסמינים גופניים כגון סחרחורות, דלקות וכאבים בחזה, אך הם מהווים דאגה רפואית לגיטימית. בנוסף להשפעה על חייך, התקפות אלו עלולות לגרום ללב חלש ולכלי דם צרים. זה חיוני לחפש עזרה אם אתה חווה התקפות אלה לעתים קרובות יותר מפעם בשבוע.

התקפי חרדה חוזרים ונשנים עלולים לנטרל באופן חמור אם לא יטופלו. לעתים קרובות הם מתרחשים בזמנים מלחיצים, ואף פוגעים ביכולתו של האדם לנהל חיים נורמליים. אנשים רבים שחוו התקפי חרדה חוזרים חווים גם הם תסמינים גופניים, כולל פלאשבקים וסיוטים. הם חווים רגשות של אי ־ ​ מציאותיות ונעשים מנותקים רגשית מסביבתם. אם אתה מגלה שהתקפי חרדה חוזרים על עצמם מגבילים את חייך, בקש טיפול רפואי באופן מיידי.

ההבדל בין התקף חרדה לבין התקף חרדה הוא שלעבר לוקח זמן לבנות. מצד שני, בהתקף חרדה הסימפטומים מידיים ועלולים לקרות לפתע. לעתים קרובות, אנשים טועים בהתקף חרדה להתקף לב. לכן, זה חיוני לזהות את ההבדל בין שני סוגי התקפי חרדה אלה כדי להימנע מאותה בעיה שוב. בנוסף לתסמינים, הטיפול בתקיפות הללו שונה גם כן.

מצד שני, הפרעת פאניקה כרוכה בתחושה של פחד עצום ללא סיבה מוצדקת. זה יכול להשאיר את האנשים בבית במשך ימים, או לגרום לתסמינים פיזיים חמורים. הפרעת פאניקה היא בעיה נפשית שכיחה המתחילה בבגרות. היא פועלת במשפחות, והיא נפוצה פי שניים בקרב נשים מאשר אצל גברים. אין לזלזל בהפרעת פאניקה – היא יכולה להשאיר אדם בבית, גם אם אין לו סכנה בסביבה.

במהלך התקף חרדה, מערכת העצבים האוטונומית מעוררת תגובה של הילחם או ברח. תגובת הקרב או הטיסה מגבירה את קצב הלב, הנשימה והטמפרטורה לנוכח הסכנה הממשמשת ובאה. עם זאת, כאשר התגובה להילחם או לברוח מופעלת שוב ושוב, זה מוביל להתקף חרדה. זה יכול לקרות גם בזמן צפייה בטלוויזיה. כאשר התקף חרדה אינו קשור לסכנה ממשית, זה נקרא התקף חרדה.

פרטים נוספים על התקפי חרדה בלינק: https://etual-k.com/2019/01/18/%D7%94%D7%AA%D7%A7%D7%A4%D7%99-%D7%97%D7%A8%D7%93%D7%94-%D7%97%D7%95%D7%96%D7%A8%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%93%D7%95%D7%AA/