שיקום נפגעי נפש באמצעות שיקום תעסוקתי

69 views 12:10 pm 0 Comments אוקטובר 22, 2022
שיקום נפגעי נפש

אנשים עם מוגבלות נפשית עם לפחות 40% מהביטוח הלאומי יכולים לקבל סיוע ממשרד הבריאות על מנת למצוא עבודה מתגמלת ומספקת.

השיקום התעסוקתי של הקורבנות הנפשיים הוא חלק אחד ממגוון שירותים וכלים המאפשרים לשלב את המתמודדים בחברה על פי יכולותיהם ומיומנויותיהם. שירות השיקום התעסוקתי מאפשר תעסוקה המותאמת ליכולות ולרצונו של מישהו שיש לו מוגבלות נפשית. החל מקדם תוספות ועד תעסוקת שוק חופשי, מגוון האפשרויות הוא עצום. חדרי אמבטיה מדגישים עבודה נורמטיבית ומתגמלת ככל האפשר.

מהם התנאים להשגת שיקום תעסוקתי?

אדם עם נכות נפשית מינימלית של 40% שעבר ועדת סל שיקום.

תעסוקה נתמכת

שירותי תעסוקה נתמכים זמינים לאנשים עם מוגבלות נפשית העובדים במקומות עבודה בשוק הפתוח. שירות זה זמין כצעד זמני או מתמשך בתהליך של שילוב מלא בשוק העבודה החינמי.

ליווי הוא חלק משירות זה. זה מסייע ללקוח בבחירת סביבת עבודה שמתאימה לצרכים, לרצוןו ויכולותיו. חברה המספקת שירותי תעסוקה נתמכים תספק את הליווי. הפגישות מתקיימות בדרך כלל פעם בשבוע או פעם בשבוע.

למרות שהמעסיק יכול לשתף פעולה עם המלווה, זה יכול להיות גם "מאחורי הקלעים". אין זה הכרחי שהמעביד יודע על ליקוי הנפשי של האדם. החוק קובע כי שכר מינימום ושכר מינימום הם שכר המינימום במקום העבודה.

יזמות עסקית

עסק עצמאי הוא אפשרות אחת לתעסוקה. אם אדם מחלים רוצה לפתוח עסק, הוא יכול לקבל תמיכה ושיקום. זה כולל את היכולת לגשת לידע המקצועי הדרוש ולעזור לענות על צרכיו הספציפיים, כמו התמודדות עם הלחצים שמגיעים מניהול עסק, הפניה לקבוצות תמיכה ומציאת פתרונות להפרעות נפשיות.

פרויקט זה נמצא בשיתוף עם הרשות העסקית הקטנה כמו גם ישראל-MAV המשותף.

ספקי שירותי צרכנים – החל מחזור אישי לידע מומחים

ישנן אפשרויות רבות הזמינות לאנשים עם מוגבלות נפשית לעבוד כעובדי שיקום: מנהלים, מדריכים ועובדים מקצועיים.

בסיס הפרויקט הוא הרעיון שאנשים עם כישורי התמודדות נפשית יכולים לעזור לאחרים עם מגבלות נפשיות. תוכל למצוא מידע נוסף בקישור זה.

תעסוקה מעברית

תעסוקה מעברית נועדה לאפשר שיקום להיות תרגול, מעבר וניסיון בין תעסוקה מוגנת כמו גם תעסוקה בשוק הפתוח. קבוצה של אנשים מועסקת בדרך כלל במקום עבודה בשוק פתוח בפיקוח של איש מקצוע. לקבוצה זו יש סיכוי לחקור את שוק העבודה ואת ההיבטים הרבים שלה (זמן, תפוקה, תקשורת בינאישית וכו ' שכר מינימום או שכר מקסימאלי גבוה. תעסוקה זמנית במעבר זמינה רק עד 15 חודשים.

עבודה נוספת של איגוד השיקום שלה לצעירים

תוכנית לפיתוח קריירה. תוכנית זו מיועדת לאנשים בגילאי 18-35. זה כרוך בבימוי, מחקר ובחינת צרכי הקריירה של חינוך ותעסוקה. התוכנית קצרה זמן ומטרתה לעזור לאנשים לבחור את מסלול הקריירה הנכון.

למידע נוסף על שיקום נפגעי נפש, הקליקו: https://avodanegisha.labor.gov.il/index2.php?id=20023&lang=HEB